Uważasz, że twoja strona internetowa jest naprawdę super wartościowa, bo włożyłeś mnóstwo czasu w przygotowanie wartościowych treści i zadbanie o jej aspekt graficzny, jednakże mimo podjętego wysiłku nadal nie otrzymujesz za niego odpowiedniej rekompensaty w postaci wyższej pozycji strony w wyszukiwarkach? W takim razie pora podejść do problemu z nieco innej strony. Skoro to nie treści czy wygląd portalu wpływają negatywnie na pozycjonowanie stron www, być może przyczyną niskiej popularności witryny jest niezwracanie uwagi na linkowanie.
O linkowaniu w SEO
Linkowanie to natomiast segment udanego SEO. Musisz zadbać o to, by jak najwięcej stron z zewnątrz prowadziło właśnie do twojej witryny internetowej. Im więcej tych stron jest, tym więcej punktów przyznają ci wyszukiwarki, a na podstawie tych punktów trafiasz u nich na coraz wyższe pozycje. Nie zapominaj również o tym, aby tworzyć dobry content. Sprawdź więc jak przygotować dobry content na pozycjonowane strony internetowe. Niektórzy są wręcz zdania, że ta ilość linków bywa ważniejsza od treści. Jest to raczej wystarczający powód do tego, by dość mocno skoncentrować się na zbudowaniu odpowiedniego profilu linkowego.
Tylko jak ten profil linkowy budować?
Otóż pozycjonowanie stron internetowych wymaga od ciebie współpracy z innymi stronami, do których sam możesz się zgłaszać w celu wymienienia się linkami. Czasami warto wręcz zapłacić za możliwość opublikowania swojego artykułu na jakieś popularniejszej i bardziej wiarygodnej stronie. W takim tekście będziesz mógł pokazać się z dobrej strony, ale przede wszystkim umieścisz w nim link, który zacznie odsyłać Internautów do twojej witryny.
Uważaj jednak, by przez zbyt zachłanny link building nie doprowadzić do pogorszenia wartości swojej strony. Lepiej mieć kilka sprawdzonych i dobrych linków niżeli tysiące tych, które będą pochodzić ze spamerskich witrynek. Jest to kolejny powód, dla którego nieraz warto zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych. Jeżeli bowiem sam nie znasz się na linkach, dobrze by było, gdyby ktoś inny (kto się na nich zna) mógł je dla ciebie pozyskać.