Wcześniej UX i SEO konkurowały ze sobą. Teraz, gdy Google koncentruje się na zapewnianiu najlepszych wrażeń użytkownikom, te dwa aspekty marketingu cyfrowego dobrze się ze sobą łączą. Obaj pracują w celu zapewnienia odbiorcom najlepszych informacji i doświadczeń.
Działanie SEO i znaczenie UX
Oto prosty sposób na zapamiętanie, jak te dwa aspekty współpracują ze sobą: SEO kieruje ruch do Twojej witryny, a UX powoduje zaangażowanie oraz konwersję tego ruchu. Ponadto, jeśli Twoja witryna zapewnia słabą obsługę użytkowników, prawdopodobnie nie znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania.
Słaby UX doprowadzi do słabego SEO. Te dwa elementy wpływają na działanie drugiego. Jeśli masz świetny UX, osiągniesz świetne wyniki dzięki swojej kampanii SEO.
Gdy masz dobry UX w swojej witrynie, masz większe szanse na poprawę pozycji swojej witryny w wynikach wyszukiwania. SEO przyciąga ruch do Twojej strony, ale UX utrzymuje na niej ten ruch. UX pozwala utrzymać zaangażowanie leadów, co wydłuża ich czas przebywania na Twojej stronie. Wykorzystaj te wiedzę, gdy prowadzisz firmę w internecie. Więcej porad dla internetowych przedsiębiorców na https://www.artbiznes.pl.
Pozytywne sygnały do Google
Jeśli potencjalni klienci spędzają więcej czasu na Twojej stronie, wysyła to pozytywny sygnał do Google. To informuje Google, że Twoja strona jest wartościowa i odpowiednia dla odbiorców. Dzięki temu Google poprawi Twoją witrynę w wynikach wyszukiwania, co poprawi Twoje SEO.
Kiedy zintegrujesz UX i SEO razem, osiągniesz lepsze wyniki z kampanią SEO. UX pomaga tworzyć lepsze wrażenia dla odbiorców i uzyskiwać więcej konwersji dla Twojej firmy.